niedziela, 3 stycznia 2016

Soczewki kontaktowe vs okulary

Jestem krótkowidzem od około 5-6 lat. Zaczynałam od małej wady wzroku (od -0.25 i -0.5),a dzisiaj mam -3.75 i -4.75 (soczewki noszę z wadą -3.5 i -4.5). Wada dosyć duża, jednak są osoby,które mają większy defekt...

Jakieś 4 lata temu ,,chodziłam w za małych okularach'' (gdybym tylko cofnęła czas...). Nosiłam takie okulary, zamiast powiedzieć rodzicom,że pogorszył mi się wzrok. Nie wiem co chciałam przez to osiągnąć... Co pół roku chodziłam (i chodzę) na wizyty kontrolne. Po następnej wizycie musiałam o sporo zwiększyć moc w szkiełkach.
Miałam też taki czas, w którym bardzo szybko urosłam. Wtedy strasznie ,,poleciał'' mi wzrok. Wada poleciała o ponad jedną dioptrie na każde oko...


Soczewki noszę od prawie roku. Na początku miałam wieeelkiee problemy z ich zakładaniem. Dostawałam szału,że nie mogę ich sobie założyć. Potrafiłam się zrywać o 4 nad ranem,żeby próbować je założyć,a potem się okazywało,że wraz ich nie założyłam,bo nie umiałam... Aż wreszcie 17 stycznia przyszedł ten dzień i...założyłam sobie soczewki. Radość niesamowita... Co prawda przy instrukcjach brata ciotecznego,który też nosi soczewki,ale w końcu sama je sobie założyłam ;) Co prawda potem był problem,żeby je zdjąć haha,ale dałam radę :D Na następny dzień założyłam sobie soczewki w ciągu...10 minut. Teraz przez te 10 minut założyłabym i zdjęłabym je kilka razy,ale wtedy to było coś! Męczyłam się tyle z tym,a tymczasem z dnia na dzień założyłam je bez większego problemu...




Okulistka powiedziała mi,że jak zacznę nosić soczewki to już nie wrócę do okularów i...miała rację. Na początku miałam w planach,że będę nosiła soczewki na zmianę z okularami,ale okulistka miała rację. Widzenie w soczewkach jest dużo bardziej komfortowe. Nie muszę ich sobie poprawiać, nie parują, nie muszę ich sobie poprawiać na treningach,tak jak to miało miejsce, nosząc okulary. Na co dzień zapominam,że noszę soczewki, bo po prostu nic mi nie przeszkadza i nie czuję,że mam je na oczach. Przypominam sobie o nich kładąc się spać. Muszę je zdjąć,gdyż używam soczewek jednodniowych, a więc każdego dnia rano zakładam nową parę,a wieczorem zdejmuję je i wyrzucam. Takie soczewki są troszkę droższe,ale i zarazem najbezpieczniejsze (pod względem jakichkolwiek infekcji albo innych dolegliwości) i najwygodniejsze (nie trzeba ich pielęgnować,moczyć w płynach itd.)


Dzięki temu,że nie noszę już okularów (tzn. zakładam je najczęściej tylko rano i wieczorem,żeby dotrzeć bezpiecznie z łazienki do pokoju :D) moja pewność siebie wzrosła. Uważam,że bez okularów wyglądam dużo lepiej ;) Chociaż mam nie raz takie ,,napady'',by pochodzić w okularach ,,po domu ''trochę dłużej. Po prostu czasami lubię znowu poczuć się ,,okularnicą'' ;)




Podsumowując, moim zdaniem soczewki wygrywają. Zachęcam wszystkich niezdecydowanych ,,okularowiczów'',by przekonali się do soczewek :)  Naprawdę fajna sprawa :D

8 komentarzy:

  1. Bardzo dobry i pouczajacy post <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja akurat noszę od lat okulary, ale powiem szczerze że czasami mi przeszkadzają, dlatego myślę aby zamiennie nosić też soczewki. Znajoma poleciła mi Air Optix https://www.twojesoczewki.com/ i myślę, że sobie coś z tego wybiorę :) A Wy nosicie soczewki czy okulary?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. To już akurat kwestia gustu czy mają to być okulary czy soczewki. W każdym razie polecam poczytać trochę o suplemencie na stronie Dbam o oczy , który wspomaga funkcjonowanie wzroku przez dostarczanie niezbędnych składników, których w diecie może brakować

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że niestety nie zawsze można pozwolić sobie na to, aby nosić soczewki. Zastanawiam się, jak to jest w przypadku stożka rogówki, bo na stronie https://blikpol.pl/leczenie-zespolu-suchego-oka czytałem sobie o takim problemie, ale jeszcze muszę się wiele dowiedzieć - na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  6. Będąc na wizycie u okulisty https://scanmed.pl/specjalizacje/okulistyka warto zadać pytanie co lepiej nosić. Okulary raczej są dla wszystkich polecane, ale z soczewkami tak nie jest

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie tylko i wyłącznie okulary bo mam soczewki okularowe progresywne https://www.hoyavision.com/pl/odkryj-produkty/dla-uytkownikow/soczewki-progresywne/ . Żadne soczewki nie dałyby mi takiego efektu i takiej jakości widzenia. Nie wyobrażam sobie zmieniać okularów do czytania, to już nie te czasy przecież.

    OdpowiedzUsuń